تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وعده حقوقی جدید برای درد بی پولی نگهبانان بانک‌ها

  • کد خبر: ۸۲۸۰۵
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
  • ۱۰
وعده حقوقی جدید برای درد بی پولی نگهبانان بانک‌ها
هرمسئولی درباره معیشت و حقوق روزمرد ۸۶ هزارتومانی نگهبانان مسلح بانک‌ها یک نظر متفاوت دارد و کم کاری‌ها را به دیگران منتسب می‌کند. در این پاسکاری، اما روی یک مورد اتفاق نظر دارند و آن هم این است که هیچ کدام مسئول این وضعیت نیستند.

الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ هرمسئولی درباره معیشت و حقوق روزمرد ۸۶ هزارتومانی نگهبانان مسلح بانک‌ها یک نظر متفاوت دارد و کم کاری‌ها را به دیگران منتسب می‌کند. در این پاسکاری، اما روی یک مورد اتفاق نظر دارند و آن هم این است که هیچ کدام مسئول این وضعیت نیستند. بانک‌ها در توجیه کم بودن دستمزد نگهبانان مسلح می‌گویند بانک مرکزی مسئول است و باید ردیف اعتباری برای پرداخت حقوق نگهبانان مسلح لحاظ کند. بانک مرکزی، اما به عنوان نهاد سیاست گذار حوزه بانکی، می‌گوید خود بانک‌ها مسئول اند و این موضوع ارتباطی به بانک مرکزی ندارد.

حال با وجود حواله دوباره این موضوع به اختیار بانک ها، آن‌ها از زیر بار مسئولیت معیشت نگهبانان شانه خالی و این موضوع را به دیگر مسئولان حواله می‌کنند و می‌گویند تصمیم این موضوع به شورای تأمین استان‌ها ارتباط دارد. نتیجه همه این پاسکاری ها، گلایه‌های ناتمام نگهبانان مسلح بانک هاست و روزگار سختی که می‌گذارنند؛ «هیچ کس حاضر نیست برای ما کاری کند. برای ما که با جانمان محافظ جان و سرمایه مردم هستیم. هرجا بروید و به هرکسی بگویید که محافظان مسلح بانک‌ها برای مردادماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دستمزد گرفته اند، باور نمی‌کنند. اما این عین واقیعت است.»

کلاه گذاشتن سر مأمور مسلح

در یک سال گذشته بار‌ها نگهبانان بانک‌ها با ارسال پیام یا تماس تلفنی خواستار رساندن صدایشان به مسئولان بودند.  پیرو همین درخواست‌ها شهرآرا دو گزارش با موضوع معیشت نگهبانان با تیتر‌های «حقوق نگهبانان بانک ها، ۸۴ هزار تومان بدون بیمه» مورخ ۱۸ دی ماه ۹۹ و «پاسکاری بین بانکی» مورخ ۱۳ تیرماه امسال منتشر کرد. در هر دو گزارش با وجود تماس‌های مکرری که با مسئولان بانکی استان داشتیم، هیچ گونه پاسخی دریافت نکردیم و نامه رسمی و سؤالات کتبی ارسالی ما به شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در هردو نوبت بی پاسخ ماند.

یکی از نگهبانان مسلح بانک به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها از نگهبانان و واکنش مسئولان بانک‌ها اشاره دارد؛ گزارش‌هایی که به گفته او با قول‌هایی از سوی مسئولان همراه شد، اما در نهایت چیزی دست نگهبانان مسلح را نگرفت.

او می‌گوید: بعد از این گزارش‌ها گفته شد که دستمزد روزانه نگهبانان از ابتدای امسال روزانه ۱۵۵ هزارتومان می‌شود.  الان مهرماه است، اما خبری از افزایش دستمزد نیست که نیست.
این نگهبان از شنیده‌هایی می‌گوید که به گفته خودش اگر صحت داشته باشند نوعی کلاه گذاشتن بر سر نگهبانان مسلح و پیگیری‌های بحق آن هاست. او می‌گوید: از دو نفر از مسئولان بانک محل کارم شنیدم که با این افزایش مبلغ قصد دارند بگویند که هم حقوق را زیاد کردیم هم بیمه دادیم. یعنی قصد دارند با این افزایش دستمزد روزانه پول بیمه را هم از دستمزد‌ها کم کنند.

او کم و کیف اجرایی شدن این شنیده‌ها را از مسئولان بیمه جویا شده است «آن طور که مسئولان بیمه می‌گویند هزینه بیمه فردی که استخدام می‌شود حدود یک میلیون تومان است که مبلغ ۳۰۰ هزارتومان مربوط به بیمه شده است و از روی حقوقش کم می‌شود و باقی مانده توسط کارفرما باید واریز شود، اما مسئولان بانک می‌خواهند کل مبلغ بیمه را مشابه حالت خویش فرما کسر کنند. این حرف‌ها اگر اجرایی شود یعنی با همان اندک افزایش دستمزد -اگر بدهند- می‌خواهند «پُز» افزایش حقوق و پرداخت بیمه را با هم بدهند و بگویند که نگهبانان مسلح هم دستمزدشان زیاد شد، هم بیمه شدند؛ این یعنی کلاه گذاشتن سر نگهبانان.»
او گرچه پاسخ این سؤال را می‌داند و و یقین دارد که چنین ارگانی وجود ندارد می‌پرسد: کدام ارگان سهم بیمه کارفرما را از دستمزد کارگران کم می‌کند؟

زندگی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آخرین حرف او همان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوقی است که خودش و دیگر نگهبانان مسلح بانک‌ها برای کارکرد مردادماه خود گرفته اند. خطاب به مسئولان می‌گوید: آقای مسئول! نمی‌دانم خودتان خرید می‌روید یا کس دیگری برای شما خرید می‌کند و قیمت‌ها دستتان هست یا نه. اگر قیمت‌ها را می‌دانید پس حتما متوجه حرفم می‌شوید که یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان دستمزد، کفاف هزینه چندروز من را که یک بچه کوچک دارم، می‌دهد. فقط می‌شود نان خالی خورد برای زنده ماندن.

درد بی پولی نگهبانان

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان است. او سؤال ما درباره مشکلات معیشتی نگهبانان مسلح بانک‌ها را بدون تأمل برای توضیحات بیشتر این طور پاسخ می‌دهد. من در جریان مشکلات محافظان مسلح بانک‌ها هستم. متأسفانه این درد سیستم بانکی کشور است که نگهبان مسلحش غم پول و نان داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی به فهرست کردن دغدغه‌های نگهبانان می‌پردازد: بیمه نبودن و دستمزد روزانه دادن به کسی که حافظ پول است یک نقطه ضعف بزرگ سیستم بانکی است.
او انتقادش را به این نوع مدیریت نیروی انسانی بانک‌ها صریح‌تر می‌کند و می‌گوید: بانک‌های ما به افرادی وام‌های میلیاردی می‌دهند، آن هم بدون کسب تضامین لازم؛ آن وقت در دادن حقوق بر پایه قانون کار به فردی که حفاظت اموال و جان کارکنان و مراجعه کنندگان را برعهده دارد، این گونه بی مسئولیت رفتار می‌کنند.

جلسه با مدیران عامل چند بانک

حجت الاسلام نیک بین بر پیگیری وضعیت معیشت نگهبانان بانک تأکید می‌کند و دراین باره نیز به جلسه اخیر خود با مدیران عامل چندین بانک اشاره می‌کند. او می‌گوید: در این جلسه مدیران عامل حاضر در جلسه قول همراهی دادند و تأکید کردند که به زودی مشکلات نگهبانان برطرف می‌شود.

خلف وعده شود، شکایت می‌کنیم

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به این نکته نیز تاکید می‌کند که اگر بانک‌ها به وعده خود برای بهبود معیشت نگهبان عمل نکنند، به دستگاه قضایی کشور شکایت خواهد شد تا از مسیر قانون این موضوع بررسی و حل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
با سلام این چه بی تدبیری از مسئولین هستش که حافظان جان و مال و ناموس مردم باید تو بی پولی دست و بال بزنند.تا از نگهبانان بانک سارق مسلح درست نکنند فکری به حال اینا نمیشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
0
آقا واقعا ظلم میکنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
0
نگهبانی بانک برای افراد بازنشسته نیروهای مسلح با توجه به دلایلی کار درستی نیست و برای غیر بازنشسته و جوانان باتوجه به حقوق کم و اینکه هنر نیست و عاقبتی در انتظارشان نیست و بدون بیمه کاری بیهوده هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
طبق مصوبه شورای هماهنگی بانکها مقرر شد که حقوق نگهبانان بانک از روزی ۱۰۰ هزارتومن که مبلغ ۸۴ هزار تومن به نگهبانان پرداخت میشد،به ۱۵۵ هزار تومن افزایش یافت با شرط اینکه شرکت های حفاظتی با همین مبلغ هم نگهبان را بیمه کنند به صورت آزاد و خویش فرما و هم مبلغ حق شرکت حفاظتی و نیروی انتظامی را بردارند،حالا شما در نظر بگیرید که با همه این تفاسیر مبلغ دریافتی نگهبان چقدر میشه،الان هم که قرار شد حقوق دی ماه ۱۴۰۰ رو واریز کنند ۵ روز حقوق که مربوط به تعطیلات در دی ماه رو میشه کسر کردن و ۳۸۵۰ ریختن که قرار تمام این کسریجات از حقوق نگهبانان کم بکنن ،این چه کار یه یعنی نگهبان بانک اینقده بی ارزش کسی که با جونش از مال و جان مردم دفاع میکنه حقوقش اینقده پست و سخیف باید باشه،آقایون مسئول در نظام اسلامی شما می تونید با ماهی ۳ میلیون بدون بیمه زن و بچه نون بدید،چرا اینهمه تبعیض و بی عدالتی ،چراااااا؟؟؟؟؟فقط نزدیک یک سال نگهبانان رو فریب دادن ،از نشریه شهرآرا عاجزانه درخواست دارم که پیگیری بفرمائید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
باسلام من نگهبان مصلح هستم که حتی حقوق قانون کارندارم بدون بیمه.کارمیکنم روزی ۸۶ تومان.و رعیس اداره انتظام مشهد به من قول داد وگفت من صحبت کردم.که ازمرداد ۱۴۰۰ معوقات داده بشه والان اسفندماهه وهنوز نه اضافه حقوق روزی ۱۵۵هزارتومان داده شد ونه بیمه ونه معوقات رودادن.متاسفم که زیر نظر پلیس هستم وارزش نگهبان مصلح حتی کمتر از یک مستخدم بانکه که نمیتونه نگهبان حتی یک وام بگیره.که بدردش بزنه و همین بانک داره به مستخدم خودش ۱۵۰ میلیون وام ۴درصدمیده.بدون ضامن وچک .که نگهبان مصلح اینارو میبینه ودلش میسوزه که چرانگهبان مصلح که ازجونش گذشته این جورارزش داره برای بانک.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
0
با کلی رایزنی وپیگیری تازه حقوق نگهبانان مسلح شده ماهی ۴۳۰۰ اونم تمام روزهای ماه را اگه پر کنه.واقعا جای تاسف داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
0
بانک ها ساعت کاری نگهبان هارا از ۷ صبح میزنن تا ۱۴/۳۰مانند یک کارمند ولی موقع حقوق نگهبان می‌شود روز مزد. کارمند می‌شود دولتی چرا . یک کارمند همراه با نگهبان صبح ساعت ۷ می آید بانک. ساعت ۱۴/۳۰ بانگهبان بیرون می‌روداما موقع حقوق نگهبان می‌شود بیگانه لطف کنید بررسی بکنید چرا حق یک نگهبان که با جان وزندگی خودش بازی میکنه باید ظایع بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
من نمیدونم کی مسئول پیگیری حقوق نگهبانان بانک هست کاش یکی درک میکد چه مشکلاتی ما درایم
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
سلام.من یک نگهبان بانک کشاورزی استان فارس با هشت سال سابقه کار با دریافتی ماهی سه میلیون هستم،آیا این عدالت هست؟با این دریافتی میشه زندگی کرد؟میشه زن و بچه نون داد؟چرا حق و حقوق ما رو ضایع میکنن کسی هم جواب گو نیست.چرا ما نباید مثل بقیه جامعه کارگری حقوق بگیریم؟نه اضافه کار داریم نه عیدی نه پاداش نه حق سنوات نه مسکن نه حق اولاد.مسعولین اداره کار هم فقط وعده های پوچ میدن
هوشنگیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
با عرض ادب و احترام خدمت مسولان محترم بنده نگهبان بانک سامان هستم خدایی حقوق ما خیای ناچیز هست لطفا فکری بحال ما کنید بخدا من 2 فرزند مدرسه هی دارم واقعا نمیرسونم لطفا ذفکری برای ما ها کنید با تشکر از لطف شما عزیزان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->